måndag 27 juli 2009

Dag 16 del 3 - Avslutningen


Efter att ha tagit avsked för dagen så var det dags för vidare färd i ensamt gemak. Siktet var inställt på en campingplats utanför Örkelljunga ca 3 mil framåt. Jag visste att jag var tvungen att trampa på ganska bra för att hinna fram innan de skulle stänga, så det blev ett riktigt träningspass. Nånstans utefter vägen bestämde jag mig för att ringa campingen för att försäkra mig om en plats, och just då råkade fru Fortuna ha vägarna förbi. Jag måste nämligen ha slagit fel nummer, för jag kom istället till ett vandrarhem på samma ort. Det visade sig både ligga bättre till, vara billigt och tillåta mig anlända hur sent som helst. Det tillfället nöp jag givetvis! Jag fortsatte ändå min illfärd a la Armstrong för att hinna fram innan beckmörkret sänkte sig över bygden. Väl framme var jag ordentligt genomtränad med en riktigt skön känsla i både kropp och knopp. Vilket för oss till den sista delen i denna långa utläggning om denna den 16:e dagen på min resa...

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Hoppas du får några bra dagar i Båsadtrakten. Hur långt har du cyklat totalt, från Uppsala?
    Kram pappa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett mycket sent svar på frågan. Jag hade för mig att just denna bild är den som jag tog i ett försök att visa upp distansmätaren för kameran, då den just hade passerat 1000 km. Men jag vet inte om det stämmer, det kan också ha varit en högre siffra på mätaren på just denna bild. Minst 100 mil kan vi konstatera.

      Radera