söndag 26 juli 2009

Dag 16 del 1 - Tommy


Precis som jag hade tagit bilden i föregående bloginlägg så dök Tommy upp vid mitt tält. När jag inte kommit längre än till morgonkaffet så hade han redan värmt upp med att cykla de 4 milen hemifrån till Tingsryd för att möta upp mig. Tommy, som är en av oss som ska cykla hela Ride of Hope med början på lördag, visade sig vara en positiv och skojfrisk man med mycket god lokalkännedom. Han ledde resan utefter lite andra vägar än de jag från början planerat, och han tog vinden under större delen av färden, vilket innebar att jag trots packningen kunde hänga med i ett lite högre tempo än det jag hållit hittills under resan. Med Tommys hjälp blev det en riktigt ordentlig dagsetapp; vi skiljdes inte åt förrän strax efter Hässleholm, efter 11 mils trampande. Därefter fortsatte jag 3 mil till Örkelljunga på egen hand.

1 kommentar:

  1. ...för att inte tala om det faktum att Tommy skulle cykla hem till sig igen. Jag tror att han trampade mer än 24 mil den dagen.

    SvaraRadera